Page 8 - Media Expres nr. 4 / aprilie 2021
P. 8

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE
                                      TV



            Dezastru la încrederea în știrile TV



            (urmare din p. 4)


            acțiuni   de   propagandă   și   demografice:  bărbații,  persoanele   educație  mai  ridicat,  utilizatorii  de   mai  în  vârstă,  cu  un  nivel  de
            dezinformare  în  România  în  foarte   cu vârsta între 30 și 44 de ani și cei   rețele  sociale  au  o  încredere  mai   educație  mai  scăzut,  locuitori  din
            mare și mare măsură, iar 32,2% că   peste  60  de  ani,  locuitorii  din   ridicată  în  paginile  de  internet  ale   București  sau  din  urbanul  mare,
            acest  lucru  se  întâmplă  în  mică   București și din urbanul mare.  canalelor   mass­media   decât   persoane  care  nu  utilizează  rețele
            măsură sau foarte mică măsură, iar   Încrederea  în  diverse   celelalte  categorii. Tind  să  nu  aibă   sociale.  Tind  să  nu  aibă  încredere
            4,8% deloc. Nu știu sau nu răspund   surse de știri  încredere  în  informațiile  de  pe   în informațiile difuzate la radio mai
            4,7%.                    ­   Chestionați   cu   privire   la   paginile  de  internet  ale  canalelor   ales: bărbații, tinerii, cei cu educație
                   Analiza     socio­  încrederea în diverse surse de știri,   mass­media: persoanele sub 44 de   mai ridicată.
            demografică:  Sunt  de  părere  că   36,3%  dintre  români  declară  că   ani,  locuitorii  din  regiunea  Nord      DATE
            unele  state  susțin  acțiuni  de   sunt  înclinați  mai  degrabă  să  aibă   Vest.  METODOLOGICE
            propagandă  și  dezinformare  în   încredere în informațiile difuzate de   ­ 15,8% spun că au mai   Sondajul  de  opinie  ”Neîncrederea
            România  în  foarte  mare  și  mare   televiziuni,  60,7%  mai  degrabă  să   degrabă încredere în informații citite   publică:  Vest  vs.  Est,  ascensiunea
            măsură  mai  ales  persoanele  cu   nu  aibă  încredere  în  astfel  de   sau  primite  pe  rețele  sociale   curentului   naționalist   în   era
            vârsta  sub  44  de  ani,  cei  cu   informații,  iar  3%  nu  știu  sau  nu   (Facebook,  Instagram,  Youtube,   dezinformării  și  fenomenului  știrilor
            educație mai ridicată, gulerele albe,   răspund.   TikTok),  74,1%  că  au  mai  degrabă   false”  a  fost  realizat  de  INSCOP
            locuitorii  din  București  sau  din   Analiza   socio­  neîncredere  în  astfel  de  informații,   Research în parteneriat cu Verifield
            urbanul  mare,  cei  care  utilizează   demografică: Cei care au încredere   iar 10,1% nu știu sau nu răspund.  la   comanda   think­tank­ului
            rețele sociale.          în  informațiile  difuzate  de  posturile   Analiza   socio­  STRATEGIC   Thinking   Group
                   Țări   care   susțin   TV sunt cu precădere persoane mai   demografică:   Încrederea   în   (www.strategicthinking.ro)  în  cadrul































            propaganda               în  vârstă,  cu  un  nivel  de  educație   informațiile primite pe rețele sociale   unui proiect de cercetare sprijinit de
            ­  În  viziunea  a  24%  dintre  români,   mai  scăzut,  inactivi  pasivi,  care  nu   este, în medie, mai mare în rândul   The  German  Marshal  Fund  of  the
            Rusia  este  principala  țara  care   utilizează  rețele  sociale,  cei  care   următoarelor categorii: cei cu vârsta   United  States  și  finanțat  de  Black
            susține  acțiuni  de  propagandă,   apreciază  că  veniturile  le  ajung   între  45  și  59  de  ani,  locuitori  din   Sea Trust for Regional Cooperation
            dezinformează  și  răspândește  știri   numai  pentru  strictul  necesar.  Sunt   urbanul  mic.  Sunt  neîncrezători  în   prin   True   Story   Project
            false   în   România.   Uniunea   neîncrezători în informațiile difuzate   informațiile primite pe rețele sociale   (www.truestoryproject.ro).
            Europeană se clasează pe locul doi   de  televiziuni  în  special  tinerii,  cei   mai  ales:  tinerii,  cei  cu  educație   Datele au fost culese în
            în acest clasament cu 18,5% dintre   cu un nivel de educație mai ridicat,   superioară și cu un venit mai ridicat,   perioada  1  ­12  martie  2021  prin
            răspunsuri,  urmată  de  China   activi  sau  potențial  activi,  utilizatori   locuitori din București și din urbanul   metoda  CATI  (interviuri  telefonice).
            (14,8%),  Ungaria  (9,2%),  SUA   de rețele sociale.  mare, utilizatorii de rețele sociale.  Volumul  eșantionului  multistadial
            (9,2%)  și  Germania  (3,3%).  1,6%   ­  În  informațiile  de  pe   ­  În  informațiile  difuzate   stratificat  a  fost  de  1100  de
            dintre  cei  chestionați  consideră  că   paginile  de  internet  ale  canalelor   de  la  radio  au  mai  degrabă   persoane,   reprezentativ   pe
            altă țară susține astfel de acțiuni în   mass­media  au  mai  degrabă   încredere   40,6%   dintre   cei   categoriile   socio­demografice
            România, iar 19,4% nu știu sau nu   încredere   21,8%   dintre   cei   intervievați,  iar  44,9%  au  mai   semnificative (sex, vârstă, ocupație)
            răspund.                 intervievați,  iar  67,6%  au  mai   degrabă  neîncredere.  Nu  știu  sau   pentru  populația  neinstituționalizată
                   Analiza     socio­  degrabă  neîncredere.  Ponderea   nu răspund 14,5%.  a României, cu vârsta de 18 ani și
            demografică:  Rusia  este  principala   nonrăspunsurilor este de 10,7%.  Analiza   socio­  peste.
            țară  care  susține  acțiuni  de   Analiza   socio­  demografică: Cei care au încredere   Eroarea maximă admisă
            propagandă cu precădere în opinia   demografică: Bărbații, cei cu vârsta   în informațiile difuzate la radio sunt   a  datelor  este  de  ±  2,95%  la  un
            următoarelor   categorii   socio­  sub  60  de  ani,  cei  cu  un  nivel  de   cu  precădere:  bărbați,  persoane   grad de încredere de 95%.



           8                                                                                  APRILIE 2021
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13